Plán výchovného poradenství
Hlavní úkoly:
- podpora žáků při zvládání studia
- zabezpečení týmové spolupráce v rámci pedagogického sboru
- metodické a informační činnosti
- spolupráce se školním metodikem prevence
ad 1) Podpora žáků – v úzké spolupráci s psycholožkou
- zvládání adaptačních obtíží při vstupu na gymnázium
- pomoc při upevňování studijních návyků a dovedností
- pomoc při změně typu školy v průběhu studia (přestup na jinou školu)
- vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
- pomoc při řešení osobnostních obtíží a problémů žáků (kontakt s učiteli, pozice ve třídě aj.)
- pomoc při řešení složité rodinné situace
ad 2) Týmová spolupráce
- spolupráce s třídními učiteli podle individuálních potřeb žáků
- práce s podněty pedagogických pracovníků a vedení školy
- zabezpečování komunikace mezi školou a rodinou
- zajišťování spolupráce učitelů s jinými odborníky (PPP, lékař, krizové centrum apod.)
ad 3) Metodické a informační činnosti
- besedy s odborníky různých oborů podle zájmu a potřeb žáků i učitelů
- konzultační činnost jak pravidelná, tak podle aktuálních potřeb
- nástěnky, informační materiály
- zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
ad 4) Spolupráce se školním metodikem prevence
- konzultace ohledně ohrožených žáků a zabezpečení kontaktu s rodinou
- spolupráce při prevenci
Výchovné poradenství zajišťuje tým pracovníků:
Výchovný poradce – Mgr. Lenka Ziková – je organizátorem a koordinátorem vzájemné spolupráce, zabezpečuje prvotní kontakt jak s žáky, tak s rodiči a podle typu problému doporučuje další postup a odbornou péči. Stará se o Schránku důvěry.